VMM lanceert nieuwe campagne: 30 dagen waterwinst
Kraantjeswater is een kostbaar goed. Gebruik het wijs en waar het voor dient. Om die reden lanceert het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie (LNE) een actie rond water: 30 dagen waterwinst.
Tijdens 30 dagen focussen we op kraantjeswater: waarvoor het dient, hoe je de kwaliteit garandeert en hoe je de kwantiteit onder controle houdt. Voor het thuis in de leidingen komt, heeft het water reeds een hele weg afgelegd via de drinkwaterzuivering en tientallen strenge controles. Dat maakt van kraantjeswater het best mogelijke water om te drinken en om mee te koken.
Met een aantal eenvoudige tips behoud en verbeter je de goede kwaliteit die de drinkwatermaatschappij levert nog meer, zodat je winst maakt op je kraantjeswaterkwaliteit. Ook op je waterfactuur kan je winnen. Tijdens de 30 dagen leer je hoe je het kraantjeswatergebruik slim kan beperken en hoe je eventuele verborgen lekken opspoort. Planten water geven, de auto wassen en poetsen doe je indien mogelijk beter met regenwater. De hoge kwaliteit van het kraantjeswater heb je daar niet voor nodig. Zo krijg je waterwinst op twee vlakken: in kwaliteit én op je factuur!
Wil je meestappen in deze actie, surf dan snel naar www.30dagen.be!
11.03.2016Terug naar het nieuwsoverzicht