Contacteer ons: 058 53 38 33

IWVA

> Nieuws

Opgelet: valse e-mails van De Watergroep in omloop

Momenteel circuleren er frauduleuze mails die zogezegd vestuurd worden vanuit naam van De Watergroep met als afzender "Doccle" of "De Watergroep" zelf.

Lees hier het persbericht van De Watergroep omtrent deze phishing-campagne.

Deze e-mail is een typisch geval van ‘phishing’ (te herkennen aan persoonlijk e-mailadres, buitenlands bankrekeningnummer, foutief berekende waterfactuur, ...).

Een paar tips om een echte factuur te onderscheiden van ‘phishing-mails:

  • Kijk na of de factuur wel degelijk van uw waterleidingsmaatschappij (IWVA) komt (logo, afzender, ...);
  • Controleer de afzender: dit is steeds een e-mailadres met ‘@iwva.be‘;
  • Rekeningnummer: bij deze valse facturen is er sprake van een Duits bankrekeningnummer. Controleer dus zeker of het rekeningnummer gelijk is aan het onderstaande rekeningnummer van de IWVA:

    IBAN: BE86 0910 0065 2050
    BIC: GKCCBEBB (Belfius)


    Opgelet: dit is een nieuw rekeningnummer. Op vorige facturen vindt u het rekeningnummer BE97 7380 0744 2649 terug.
     
  • Maakt u gebruik van het e-loket? Controleer of deze factuur ook in uw persoonlijke online klantenzone staat.

U kan ook uw steentje bijdragen aan het bestrijden van deze phishing mails door de valse facturen door te sturen naar de overheidsdienst Safe On Web via verdacht@safeonweb.be.

Neem bij twijfel contact op met onze klantendienst.

E-loket

Maak gebruik van het e-loket om gebruik te maken van onze online diensten:

  • Raadplegen van uw facturen;
  • Opvolgen van uw verbruik;
  • Instellen van de alarmen van de digitale meter;
  • ...

Surf naar www.iwva.be/e-loket en maak uw persoonlijke account aan door u te registreren. Na het voltooien van de registratie kan u gebruik maken van onze online diensten.

28.04.2021
Terug naar het nieuwsoverzicht